Kronikk Teknologien løper fra jussen i skolen. Barnas personopplysninger selges til høystbydende Regjeringens ferske strategiplan for digital kompetanse i barnehage og skole hopper uelegant over helt sentrale utfordringer. Publisert: 07.06.2023 Hentet fra forskning.no
Artikkel Tema: Covid-19 i skole og barnehage Covid-19 har satt og fortsetter å sette sitt preg på skolehverdagen i Norge. I denne artikkelen har vi samlet artikler og nettressurser som kan være nyttige å ha for hånden i "korona-skolen". Publisert: 24.01.2021 Hentet fra Utdanningsforbundet
Artikkel Elevene trenger hjelp til å sette grenser foran PCen – Skoler bør arbeide mer bevisst med regler for databruk i timene, sier professor Eyvind Elstad. Publisert: 05.09.2016 Hentet fra Det utdanningsvitenskapelige fakultet ved Universitetet i Oslo
Engelsk — Fagfellevurdert Upper Secondary School Teachers’ Digital Competence: Analysed by Demographic, Personal and Professional Characteristics I denne artikkelen presenterer Krumsvik, Jones, Øfstegaard og Eikeland en undersøkelse av den digitale kompetansen hos cirka 2500 lærere i videregående skole. Publisert: 01.07.2016 Hentet fra Nordic Journal of Digital Literacy 03/2016
Fagfellevurdert Når teknologi møter fagtradisjoner i norsk og mediefag på videregående skole Norsklærere opplever det som utfordrende å bruke digitale verktøy i dagens undervisning. Den didaktiske praksisen bør derfor tilpasses slik at den fungerer godt i teknologirike klasserom. Publisert: 01.06.2015 Hentet fra Acta Didactica (Vol. 9) 1/2015