Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Alle artikler Chevron

Alle artikler

Filter

Type

  • Blogg (1)
  • Fagartikkel (1)
  • Fagfellevurdert (1)

Artikkeltema

  • Digitalisering (3)
  • Videreutdanning og kompetanseutvikling (3)
  • Forskning og metode (1)
  • Høgskole og universitet (1)
  • Lesing og muntlig ferdighet (1)
  • Læreplaner (1)
  • Skoleutvikling (1)

Artikkelkilde

  • Bedre skole (1)
  • Nordic Journal of Digital Literacy (1)
  • Titan.uio.no (1)

Artikkelforfatter

  • Cathrine Tømte (1)
  • Cay Gjerustad (1)
  • David Buckingham (1)
  • Erlend Stenlund (1)
  • Håvard Skaar (1)
  • Vebjørg Tingstad (1)
Engelsk — Fagfellevurdert

Online or offline – Does it matter? A study of in-service teachers’ perceptions of learning outcomes in Norway

Beslutningstakere og lærerutdannere skalerer opp omfanget av nettbaserte videreutdanningsprogram for lærere. Vi undersøkte hvordan lærere som jobber i skolen i Norge oppfattet læringsutbyttet for videreutdanningsprogram for lærere gjennomført enten på studiesteder eller på nett.

Publisert: 12.03.2021 Hentet fra Nordic Journal of Digital Literacy (Vol. 15) 4/2020
Blogg

Programmering og fagfornyelsen: Går erfaring ut på dato?

Forberedelsene til fagfornyelsen skjer nå, og lærere rundt om i landet må revidere sitt opplegg på svært kort tid.

Publisert: 17.09.2020 Hentet fra Titan.uio.no
Fagartikkel

Reklame og markedsføring på Internett - En ny utfordring for skolen

Strategier som i dag tas i bruk for å fange barn og unges oppmerksomhet på Internett, står i klar kontrast til den måten læreplan, lærebøker og lærere forholder seg til reklame og markedsføring på. En undersøkelse viser at lærere har liten, om noen, kjennskap til moderne markedsføringsstrategier. I skolen ser man fortsatt ut til å konsentrere seg om tekstanalyse av tradisjonell reklame.

Publisert: 02.02.2011 Hentet fra Bedre skole 1/2011
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo