Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Alle artikler Chevron

Alle artikler

Filter

Type

  • Fagartikkel (1)
  • Fagfellevurdert (1)

Artikkeltema

  • Entreprenørskap (2)
  • Høgskole og universitet (2)
  • Forskning og metode (1)
  • Lærerutdanning (1)
  • Motivasjon (1)

Artikkelkilde

  • Bedre skole (1)
  • Uniped (1)

Artikkelforfatter

  • Dag Håkon Haneberg (1)
  • Sigrid Westad Brandshaug (1)
  • Torgeir Aadland (1)
  • Tuva Bjørkvold (1)
Fagartikkel

Hvordan masteroppgaver kan skape bedre lærere

En entreprenøriell masteroppgave er et alternativ til den klassiske akademiske oppgaven. Målet har vært å finne en oppgaveform som forbereder studentene til den praktiske hverdagen som lærere.

Publisert: 22.01.2024 Hentet fra Bedre skole 3/2023
Fagfellevurdert

Eierskap og teamprosess i aksjonsbasert entreprenørskapsutdanning

Entreprenørskapsutdanning kan gi studenter og elever praksisnær opplæring og erfaring. Venture Creation Programs er en form for utdanning hvor studenter som en del av sin opplæring starter, utvikler og drifter sin egen oppstartbedrift. Hvor viktig er studenters eierskap for læring og samarbeid?

Publisert: 10.01.2018 Hentet fra Uniped (Vol. 41) 1/2018
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo