Engelsk — Fagfellevurdert Co-Creation of Navigational Spaces When Facilitating Children’s Play På tross av den anerkjennelsen som lekens betydning i barnehagen har, kan omstendigheter i den virkelige verden begrense omfanget av barns frie og spontane lek. Publisert: 21.08.2024 Hentet fra Nordic Journal of Comparative and International Education (Vol. 7) 4/2023
Fagfellevurdert Brudd og sosial ekskludering i ulike barnefellesskap Barns uttrykk for hvem som er innenfor og utenfor i et barnefellesskap kan uttrykkes tydelig og direkte verbalt og/eller gjennom fysisk handling, men de kan også uttrykkes mer indirekte og fortolkende. Publisert: 30.03.2023 Hentet fra Nordisk barnehageforskning (Vol. 19) 2/2022
Fagartikkel Læring i barnehagen – er det så nytt? Når vi diskuterer leik og læring i barnehagen, er ikkje diskusjonen så ny som vi trur. Publisert: 28.03.2023 Hentet fra Første steg 4/2022
Forskningsnotat Fleirkulturelle barnehagar – korleis skape eit positivt læringsmiljø? Spørsmålet om korleis ein kan jobba for å få til eit positivt læringsmiljø i barnehagar, på tvers av ulike språk og etnisitetar, er sentralt òg i Norge i dag. Publisert: 19.04.2022 Hentet fra Kunnskapssenter for utdanning
Artikkel På leit etter læringsmiljøet i barnehagen "Læringsmiljøet i barnehagen består av de kulturelle, relasjonelle og fysiske forholdene i barnehagen som har betydning for barns utvikling, lek og læring." Publisert: 03.11.2015 Hentet fra Læringsmiljøsenteret