Fagartikkel Studentene lagde skulpturer av kosteskaft Studentene gjorde som Pablo Picasso og Joan Miró og lagde kunst ut av gjenbruksmaterialer og et kosteskaft. Publisert: 02.02.2023 Hentet fra Første steg 3/2022
Fagfellevurdert Bruk av video i barnehagelærerutdanning. En analyse av seerdataene En metode for å utvikle undervisningen i en mer studentaktiv retning, kaller vi omvendt undervisning. Det er ikke bare en metode, men også en mental innstilling for å snu oppmerksomheten fra læreren til den lærende. Publisert: 23.01.2023 Hentet fra Uniped (Vol. 45) 2/2022
Fagartikkel Kan vi få fleire mannlege barnehagestudentar til å slutte å slutte? Det er fullt mogleg å redusere fråfall av menn frå barnehagelærarstudiet ved hjelp av relativt enkle tiltak. Publisert: 31.10.2022 Hentet fra Første steg 2/2022
Artikkel Inspirerende barnehage-undervisning Monica Endresen Barken begynte å undervise i emnet «Barns utvikling, lek og læring» for to år siden. Hun blir hyllet av sine studenter for sin undervisning, og ble nylig nominert av dem til prisen «Årets barnehageinspirator». Publisert: 24.11.2021 Hentet fra Universitetet i Agder
Fagfellevurdert Under lupen – praksislæreres observasjonspraksis i barnehagen Artikkelen presenterer resultater fra en studie om praksislæreres doxa. Gjennom en Mixed Methods-studie gis innsikt i hvordan barnehagelærere (praksislærere) snakker om hvordan, når og hvorfor de observerer. Publisert: 18.05.2021 Hentet fra Nordisk barnehageforskning (Vol. 17) 1/2018