Fagfellevurdert «Hadde lite forventninger, ble positivt overrasket»: Lærerstudenters erfaringer med Den kulturelle skolesekken i en kunstmuseumskontekst Artikkelen utforsker lærerstudenters erfaringer fra en kunstutstilling som en del av deres grunnskolelærerutdannelse, arrangert av den kulturelle skolesekken (DKS). Artikkelen argumenterer for viktigheten av at lærerstudenter får førstehåndserfaring med kunst for å kunne bidra effektivt i samarbeidet med DKS og fremme kunstbaserte undervisningsformer. Publisert: 10.04.2025 Hentet fra Journal for Research in Arts and Sports Education - JASEd 2/2024
Engelsk — Fagfellevurdert An ecocritical perspective on friluftsliv students’ relationships with nature Ved å satse på utdanning for bærekraftig utvikling, kan utdanningsprogrammer i friluftsliv legge til rette for et økosentrisk skifte i forholdet menneske-natur, som uten tvil er en underliggende årsak til naturkrisen. Publisert: 24.08.2022 Hentet fra Journal for Research in Arts and Sports Education - JASEd (Vol. 6) 2/2022
Engelsk — Fagfellevurdert Learning leadership in outdoor education: Effects of feedback Et av hovedmålene med friluftslivsfag i høyere utdanning er å utdanne kompetente ledere. En måte å oppnå dette på, er ved å hjelpe studenter til å utvikle selvledelse og autonomi. Publisert: 04.04.2022 Hentet fra Journal for Research in Arts and Sports Education - JASEd (Vol. 6) 1/2022