Fagfellevurdert Tolk, mekler, regissør og pedagog – jobbspesialisters egenskaper og roller overfor unge voksne med lett utviklingshemming i møte med arbeidslivet Overgangen fra skole til arbeidsliv er en særdeles sårbar fase for unge voksne med utviklingshemming, og mange blir stående utenfor arbeidslivet. Jobbspesialister har en særegen posisjon i denne overgangen. Publisert: 15.05.2024 Hentet fra Spesialpedagogikk 4/2023
Fagartikkel Ny opplæringsmodell skal gi flere unge en varig plass i arbeidslivet Mange unge med nedsatt funksjonsevne står i dag uten arbeid etter endt videregående utdanning. Denne artikkelen beskriver hvordan man i Vest-Agder fylkeskommune har implementert en opplæringsmodell der man allerede i starten av opplæringen lager en plan for hvor ungdommen skal arbeide etter fullført skoleløp. Publisert: 18.02.2022 Hentet fra Spesialpedagogikk 1/2020