Artikkel Ny bokutgivelse gir svar: Lærere lærer av video Systematisk bruk av video forbedrer ikke bare undervisningskvaliteten, men kan også endre måten lærere planlegger, gjennomfører og vurderer undervisningen sin på. – Dette er en bok mange har savnet, sier forskerne. Publisert: 14.10.2024 Hentet fra Det utdanningsvitenskapelige fakultet ved Universitetet i Oslo
Fagartikkel Læringsanalyse – tilbakeblikk og frampek For å lykkes i arbeidet med læringsanalyse i norsk utdanning må det legges nasjonale politiske føringer på feltet. Hvis ikke vil teknologiselskapene forme utdanningen ut fra de kommersielle muligheter som skapes i et marked for læring der kunstig intelligens spiller en sentral rolle. Publisert: 28.02.2024 Hentet fra Nordic Journal of Digital Literacy (Vol. 18) 4/2023
Blogg Digital diskriminering Alle skulelevar i Noreg har rett til å få læremiddel på eige språk. Det får dei ikkje. Mange nynorskelevar erfarer at den gamle kampsaka «lærebøker på begge målformer til same tid og til same pris» framleis er sørgjeleg aktuell. Publisert: 27.04.2018 Hentet fra Nynorsksenteret