Fagfellevurdert Nettlærernes agency i den offentlige videregående skolen Hvordan opplever lærere å undervise i nettskolen? Publisert: 23.01.2025 Hentet fra Nordic Journal of Digital Literacy (Vol. 19) 3/2024
Engelsk — Fagfellevurdert Programming in the mathematics classroom – Adversities students encounter Programmering gjør sitt inntog i matematikklasserommet i nordiske land. Med koblingen av matematikk og programmering følger en rekke muligheter og utfordringer for læring. Publisert: 23.10.2023 Hentet fra Acta Didactica (Vol. 16) 4/2022
Fagfellevurdert Dataspill og dannelse. Å lære livsmestring med Peer Gynt- spillet Hvordan kan et dataspill basert på en litterær klassiker brukes som utgangspunkt for elevers refleksjoner over eget liv og livsmestring? Publisert: 30.08.2023 Hentet fra Acta Didactica (Vol. 17) 1/2023
Fagartikkel Vi testet innovasjonspedagogikk – og er fornøyd med resultatet Elever i medie- og informasjonskunnskap ble utfordret til å lage nyhetsjournalistikk for Instagram. Innovasjonspedagogiske metoder bidro til å øke elevenes utforskertrang og faglige selvstendighet. Publisert: 08.02.2022 Hentet fra Bedre skole 3/2020