Kronikk Livsmestring inn i skolen – hva nå? Antall elever som opplever å være ensomme øker, færre trives på skolen og motivasjon synker fra midten av barneskolen. Hvordan kan vi jobbe med livsmestring for at alle barn skal ha det trygt og godt, og oppleve motivasjon for skolen? Publisert: 07.05.2020 Hentet fra Læringsmiljøsenteret
Kronikk Det kan være smertefullt å lære – ikke bare «gøy» Selv om kroppsøvingsfaget skal bidra til livslang bevegelsesglede, betyr ikke dette at elevene må trives der og da. Publisert: 25.04.2018 Hentet fra forskning.no
Kronikk Hva skal elevene lære i kroppsøving? Det er ikke feil å spille ball i kroppsøvingsfaget, men det som skjer i gymtimen må understøtte kompetansemålene i faget. Publisert: 12.04.2018 Hentet fra forskning.no
Kronikk Ikke fjern ballspill og idrettsaktiviteter fra gymmen 88,6 prosent av norske skoleelever liker det som skjer i kroppsøvingstimene. Likevel kan det se ut som om mange nå vil snu faget på hodet. Publisert: 06.04.2018 Hentet fra forskning.no