Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Alle artikler Chevron

Alle artikler

Filter

Type

  • Omtale (4)

Artikkeltema

  • Høgskole og universitet (4)
  • Lærerutdanning (4)
  • Digitalisering (2)
  • Forskning og metode (2)
  • Læreplaner (1)
  • Matematikk (1)

Artikkelkilde

  • Høgskolen i Østfold (2)
  • OsloMet - storbyuniversitetet (1)
  • Universitetet i Sørøst-Norge (USN) (1)

Artikkelforfatter

  • Nina Skajaa Fredheim (2)
  • An-Magritt Larsen (1)
  • Kari Aamli (1)
Omtale

NY STUDIE: Norske lærerstudenter omfavner programmering i matematikkundervisningen

– Overraskende nok viste resultatene at selv med begrenset erfaring i programmering, omfavner de fremtidige matematikklærerne denne nye dimensjonen i undervisningen, sier førsteamanuensis Odd Tore Kaufmann ved Høgskolen i Østfold.

Publisert: 16.04.2024 Hentet fra Høgskolen i Østfold
Omtale

Utdanner lærere til den digitale skole

Ekspertisen fra lærere ute i skolen hankes inn til Universitetet i Sørøst-Norge. Lærerstudentene skal sikres riktig kompetanse for fremtidens digitale skole.

Publisert: 10.09.2018 Hentet fra Universitetet i Sørøst-Norge (USN)
Omtale

Hvordan gis tilbakemelding til studentene i høyere utdanning?

Ny doktorgrad: Det er viktig at studenter får god og riktig tilbakemelding gjennom studietiden. Stipendiat Kristine Høeg Karlsen har i sin avhandling drevet grunnforskning, utviklet og prøvd ut en ny modell som kan benyttes innen forskning og i praksis når lærere og veiledere gir tilbakemeldinger til studentene.

Publisert: 17.11.2016 Hentet fra Høgskolen i Østfold
Omtale

- Mer enn kunnskapsskole

Seniorer har samlet sine erfaringer og skrevet en ny bok for de som er interessert i eller jobber med lærerutdanning.

Publisert: 17.06.2015 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo