Kronikk «Hvorfor er leken så viktig for barnas livsmestring?» Livsmestring står høyt på agendaen i barnehager og skoler. Men hvordan kan vi jobbe med dette? Publisert: 22.03.2023 Hentet fra forskning.no
Kronikk Elevene trenger ikke mer frilek, men skolen har mye å lære av barnehagen Uorganisert frilek og å velge bort læring er ikke veien å gå for norske førsteklassinger, skriver professor Åse Kari H. Wagner. Publisert: 01.02.2023 Hentet fra forskning.no
Blogg Robuste barn vokser på (og i) trær! Det krever robusthet, det her livet! Robusthet er styrke og samtidig å kjenne sin begrensning. Det er å lære å si ja, og nei. Robusthet er å reise seg igjen, etter å ha falt. Publisert: 11.03.2022 Hentet fra forskning.no
Kronikk Barn bør ikke lære å sitte stille KRONIKK: Nysgjerrighet og vitebegjær må være trumfkort i barnehagen. Publisert: 11.03.2019 Hentet fra forskning.no
Kronikk Læringspress i barnehagen fremmer ikke kunnskapsglede eller nysgjerrighet DEBATT: Tempo og læringsinnhold i barnehager bør styres av barna, og ikke av de voksne. Publisert: 27.11.2018 Hentet fra forskning.no