Artikkel Hvilken rolle kan luktesansen spille når det kommer til barns læring? Lukt er den mest oversette sansen mennesket har som også har et stort potensial for læring, mener Natalia I. Kucirkova, som er aktuell med en ny bok om temaet. Publisert: 06.03.2025 Hentet fra Læringsmiljøsenteret
Fagfellevurdert Å tenke sammen om undervisning. Utvikling av en intervensjon for læreres læring Leseundervisning i skolen har tradisjonelt vært gjenstand for stor interesse og stadige reformforsøk. I norsk sammenheng har skolepolitiske satsninger på lesing ofte fulgt den såkalte kaskademodellen, der kunnskap skal «fylles på» og «spres» i skolesystemet. Publisert: 20.09.2021 Hentet fra Acta Didactica Vol. 12, 3/2018
Blogg Hva er en god skole for de yngste elevene? Skolestartere kommer til skolen med forventninger og lyst til å lære. Det er viktig å rette fokus mot hva som faktisk skjer i klasserommet, og ikke kun snakke om den frie leken, skriver Iris Hansson Myran. Publisert: 15.03.2018 Hentet fra Lesesenteret