Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Alle artikler Chevron

Alle artikler

Filter

Type

  • Fagartikkel (12)
  • Fagfellevurdert (5)
  • Artikkel (3)
  • Kronikk (1)

Artikkeltema

  • Norsk (21)
  • Skriving (21)
  • Lesing og muntlig ferdighet (7)
  • Barnetrinn (2)
  • Digitalisering (2)
  • Læreplaner (2)
  • Praktiske og estetiske fag (2)
  • Tilpasset opplæring (2)
  • Ungdomstrinn (2)
  • Læremidler (1)
  • Muntlig språk (1)
  • Naturfag (1)
  • Studieforberedende (1)
  • Vurdering (1)
  • Yrkesfag/Lærlingeordning (1)

Artikkelkilde

  • Bedre skole (11)
  • Acta Didactica (3)
  • Nordic Journal of Literacy Research (2)
  • Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora - Universitetet i Stavanger (1)
  • Nynorsksenteret (1)
  • Skrivesenteret (1)
  • Universitetet i Agder (1)
  • Yrke (1)

Artikkelforfatter

  • Trygve Kvithyld (2)
  • Ann-Kristin Kjølholdt (1)
  • Anne Håland † (1)
  • Anne Kristine Øgreid (1)
  • Arne Johannes Aasen (1)
  • Charlotte Tvedte (1)
  • Evy Jøsok (1)
  • Frøydis Hertzberg (1)
  • Gro Stavem (1)
  • Gunhild Kvåle (1)
  • Gunnhild Aakervik (1)
  • Hjalmar Eiksund (1)
  • Ingrid Hilmer (1)
  • Iris Hansson Myran (1)
  • Jon Smidt (1)
  • Kjersti Rossland (1)
  • Kristin Helstad (1)
  • Lennart Jølle (1)
  • Lisbeth Elvebakk (1)
  • Magnhild Selås (1)
  • Marte Blikstad-Balas (1)
  • Marthe Berg Reffhaug (1)
  • Randi Solheim (1)
  • Sissel E. Roås (1)
  • Tone Finne (1)
  • Torunn Hetland (1)
  • Trine Gedde-Dahl (1)
  • Trude Kringstad (1)
Fagartikkel

Oppskrift for god skriving

Skrivepedagoger har diskutert om det fins en oppskrift for skriving som gjelder for alle fag, for eksempel jus, biologi, geografi og norsk. Selv om fagfolk er skeptiske, viser erfaringer fra klasserommet at generelle skriveoppskrifter kan bidra positivt.

Publisert: 20.04.2011 Hentet fra Bedre skole 2/2011
  • «
  • 1
  • 2
  • »
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo