Artikkel Forsker gir de syriske flyktningbarna en stemme Dima Mohamad var grunnskolelærer da hun måtte forlate Syria. I dag forsker hun på hvordan innvandrerbarn opplever skolen i Norge. Publisert: 23.10.2024 Hentet fra Det utdanningsvitenskapelige fakultet ved Universitetet i Oslo
Artikkel Slik bør lærere møte flyktningbarn – Barn med flyktningebakgrunn er en ressurs for skoleklassen sin, sier Hildegunn Fandrem. Publisert: 18.05.2017 Hentet fra Læringsmiljøsenteret
Artikkel – Samhold er ikke farlig Mange Oslo-ungdommer identifiserer seg sterkt med egen etnisk gruppe, men det truer ikke integreringen, snarere tvert i mot, sier professor Jon Lauglo. Publisert: 05.10.2016 Hentet fra Det utdanningsvitenskapelige fakultet ved Universitetet i Oslo
Artikkel En flyktningkompetent skole Antallet mindreårige asylsøkere har økt betydelig den siste tiden. Da er det viktig å gi en opplæring som tilpasses elevenes behov og som bidrar til å normalisere deres hverdag. Publisert: 06.04.2016 Hentet fra NAFO - Nasjonalt senter for flerkulturell opplæring