Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Alle artikler Chevron

Alle artikler

Filter

Type

  • Artikkel (14)
  • Fagfellevurdert (4)
  • Blogg (2)
  • Video (2)
  • Fagartikkel (1)

Artikkeltema

  • SFO/AKS og fritid (23)
  • Kroppsøving og fysisk aktivitet (7)
  • Barnetrinn (6)
  • Oppvekst og levekår (6)
  • Barnehage (4)
  • Overgangsfaser (4)
  • Organisering (3)
  • Forskning og metode (2)
  • Internasjonal forskning (2)
  • Motivasjon (2)
  • Skoleutvikling (2)
  • Digitalisering (1)
  • Høytpresterende elever (1)
  • Lek (1)
  • Lesing og muntlig ferdighet (1)
  • Likestilling/kjønn/seksualitet (1)
  • Læreplaner (1)
  • Samarbeid med hjemmet (1)
  • Selvregulering (1)
  • Tilpasset opplæring (1)
  • Ungdomstrinn (1)

Artikkelkilde

  • OsloMet - storbyuniversitetet (6)
  • Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora - Universitetet i Stavanger (2)
  • Lesesenteret (2)
  • Læringsmiljøsenteret (2)
  • Nordisk tidsskrift for ungdomsforskning (2)
  • forskning.no (2)
  • Barn (1)
  • Det utdanningsvitenskapelige fakultet ved Universitetet i Oslo (1)
  • Forebygging.no (1)
  • Institutt for samfunnsforskning (1)
  • NTNU (1)
  • Nordisk barnehageforskning (1)
  • Universitetet i Sørøst-Norge (USN) (1)

Artikkelforfatter

  • Kari Aamli (2)
  • Nina Eriksen (2)
  • Anne-Mai Teigmo (1)
  • Ellen Berg (1)
  • Gerd Marie Solstad (1)
  • Hege Kandal (1)
  • Hilde Dehnæs Hogsnæs (1)
  • Idunn Seland (1)
  • Ivar Frønes (1)
  • Kari Stamland Gusfre (1)
  • Katerina Houben (1)
  • Knut Jul Meland (1)
  • Kristin Vindhol Evensen (1)
  • Maja Reinåmo Olsson (1)
  • Morten Renslo Sandvik (1)
  • Niri Talberg (1)
  • Patrick Lie Andersen (1)
  • Sonja Balci (1)
  • Thomas Moser (1)
Artikkel

Slik blir skolestarten smidigere

De aller første skoledagene kan være utfordrende. Ny doktorgradsavhandling ser på hvordan overgangen fra barnehagen kan bli mer sømløs.

Publisert: 21.04.2016 Hentet fra Universitetet i Sørøst-Norge (USN)
Artikkel

Risikosøkere er smartere enn andre

Tar du ofte sjanser, og lander på beina? Da har du sannsynligvis en velutviklet hjerne.

Publisert: 23.03.2016 Hentet fra NTNU, SINTEF Teknologi og samfunn
Fagfellevurdert

Forståelser av gode overganger og opplevelse av sammenheng mellom barnehage, skole og skolefritidsordning

Hvordan prioriterer pedagogiske ledere, førsteklasselærere og sfo-ledere tiltak som skal gi barn gode overganger og opplevelse av sammenheng mellom barnehage og skole?

Publisert: 24.04.2014 Hentet fra Nordisk barnehageforskning (Vol. 7) 2014
  • «
  • 1
  • 2
  • »
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo