Artikkel Hvordan få ungdom til å delta i demokratiet? Nøkkelen kan ligge i hvordan kontroversielle temaer tas opp i klasserommet, viser ny forskning fra OsloMet. Publisert: 17.11.2023 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Hvordan få unge til å delta mer i demokratiet? Skoleelever lærer mye fakta om demokratiet, men det er ikke avgjørende for at unge deltar i demokratiet. Publisert: 09.03.2021 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Slik lærer vi om personlig økonomi – Så langt har velferdsstaten sviktet i å lære folk om personlig økonomi, sier forsker bak ny rapport. Publisert: 22.10.2020 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Forskere foreslår indikatorer for ny integreringslov En ny integreringslov skal bidra til økt arbeidsdeltakelse og økonomisk selvstendighet blant innvandrere til Norge. I en ny rapport ser OsloMet-forskere nærmere på hvordan norske myndigheter kan måle om vi oppnår disse målene. Publisert: 21.09.2020 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel – Viktigere enn noen gang at elever lærer kritisk tenkning Ny bok viser hvordan kritisk tenkning kan brukes i skolehverdagen. Publisert: 26.11.2019 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Flyktninger i introduksjonsprogrammet er stort sett fornøyde Flertallet av flyktninger er fornøyde med norskopplæringen og oppfølgingen de får i norske kommuner. Det viser en ny rapport. Publisert: 03.09.2019 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Det fordomsfulle språket Professor Anne Birgitta Nilsen forsker på hatprat og mener vi trenger ukvemsord, men også en språklig bevisstgjøring. Publisert: 02.01.2019 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Historiefagets utvikling i skolen – Lærerne spilte en viktigere rolle enn vi har trodd, mener førsteamanuensis Brit Marie Hovland. Publisert: 09.12.2016 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet