Fagfellevurdert Hva gjør pedagogene i barnehagen? Barnehagelærernes arbeidsdeling i møte med skjerpet pedagognorm Hvilken betydning kan ulike måter å organisere pedagogressursen få for barnehagelærerprofesjonens jurisdiksjon på barnehagefeltet? Publisert: 03.01.2025 Hentet fra Nordisk barnehageforskning (Vol. 21) 2/2024
Engelsk — Fagfellevurdert Co-Creation of Navigational Spaces When Facilitating Children’s Play På tross av den anerkjennelsen som lekens betydning i barnehagen har, kan omstendigheter i den virkelige verden begrense omfanget av barns frie og spontane lek. Publisert: 21.08.2024 Hentet fra Nordic Journal of Comparative and International Education (Vol. 7) 4/2023
Fagartikkel Dette er viktig for barns trivsel og helse i barnehagen Nærværende og lekende voksne er viktig for at barna skal ha det fint i barnehagen. Publisert: 13.03.2024 Hentet fra Første steg 4/2023
Fagfellevurdert Alt henger sammen – Hverdagslogistikk og små barns muligheter for tilhørighet i barnehagen I hvilken grad har barn under tre år muligheter til å erfare livskvalitet i ulike gruppetyper – og blir barna møtt som uerstattelige deltakere i et barnefellesskap? Publisert: 03.06.2019 Hentet fra Nordisk barnehageforskning (Vol. 18) 2019 (Temanr.)
Artikkel Småbarna oversett under måltidet Barna i noen barnehager sitter svært lenge til bords uten at personalet er til stede i samspill eller samtaler, viser ny forskning. For første gang er måltider omtalt i rammeplanen. Publisert: 10.12.2016 Hentet fra Første steg 4/2016