Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Alle artikler Chevron

Alle artikler

Filter

Type

  • Fagfellevurdert (4)

Artikkeltema

  • Barnehage (4)
  • Spesialundervisning (4)
  • Barnetrinn (2)
  • Arbeidsvilkår (1)
  • Atferd (1)
  • Lek (1)
  • Mangfold og integrering (1)
  • Oppvekst og levekår (1)
  • Overgangsfaser (1)
  • Rådgivingstjeneste (1)
  • Tilpasset opplæring (1)

Artikkelkilde

  • Spesialpedagogikk (3)
  • Psykologi i kommunen (1)

Artikkelforfatter

  • Anne Randi Fagerlid Festøy (1)
  • Anne-Lise Sæteren (1)
  • Camilla M.M. Worren (1)
  • Hilde Merete Nilsen (1)
  • Ingvild Åmot (1)
  • Karianne Berg (1)
  • Monica Helland Tøsse (1)
  • Natallia Bahdanovich Hanssen (1)
  • Torill Moen (1)
Fagfellevurdert

Å leke barnet inn

En kvalitativ studie om barn og ansattes perspektiver på å fremme inkludering av alle barn i barnehagen.

Publisert: 07.04.2025 Hentet fra Spesialpedagogikk 1/2024
Fagfellevurdert

Overgang barnehage–skole for barn med særskilte behov – en systematisk litteraturgjennomgang fra perioden 2015–2021

De fleste barn opplever sannsynligvis overgangen barnehage–skole som spennende og er fylt av forventninger. For andre kan den også representere et kritisk punkt i deres liv. Ikke minst kan dette gjelde for barn med særskilte behov.

Publisert: 09.01.2024 Hentet fra Spesialpedagogikk 2/2023
Fagfellevurdert

Barn med utagerende atferd - i samfunnsmaskineriets tidsklemme

Vi har ikke tid til å se det, selv om vi ser det.

Publisert: 05.10.2022 Hentet fra Psykologi i kommunen 3/2022
Fagfellevurdert

Tidlig innsats for livslang læring – teori og praksis

Hvordan påvirker de nasjonale føringene for tidlig innsats det arbeidet som pedagogene gjør i barnehager og skoler?

Publisert: 24.05.2014 Hentet fra Spesialpedagogikk 5/2014
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo