Fagfellevurdert Å leke barnet inn En kvalitativ studie om barn og ansattes perspektiver på å fremme inkludering av alle barn i barnehagen. Publisert: 07.04.2025 Hentet fra Spesialpedagogikk 1/2024
Fagfellevurdert Overgang barnehage–skole for barn med særskilte behov – en systematisk litteraturgjennomgang fra perioden 2015–2021 De fleste barn opplever sannsynligvis overgangen barnehage–skole som spennende og er fylt av forventninger. For andre kan den også representere et kritisk punkt i deres liv. Ikke minst kan dette gjelde for barn med særskilte behov. Publisert: 09.01.2024 Hentet fra Spesialpedagogikk 2/2023
Fagfellevurdert Barn med utagerende atferd - i samfunnsmaskineriets tidsklemme Vi har ikke tid til å se det, selv om vi ser det. Publisert: 05.10.2022 Hentet fra Psykologi i kommunen 3/2022
Fagfellevurdert Tidlig innsats for livslang læring – teori og praksis Hvordan påvirker de nasjonale føringene for tidlig innsats det arbeidet som pedagogene gjør i barnehager og skoler? Publisert: 24.05.2014 Hentet fra Spesialpedagogikk 5/2014