Podcast Lærerrommet: Selektiv mutisme, hva er det og hva hjelper? De kalles ofte de stille eller tause barna, og snakker ofte ikke selv om de vil. Hvilken oppfølging i skole og barnehage kan hjelpe? Publisert: 03.06.2022 Hentet fra Utdanningsforbundet
Artikkel – Endelig anerkjennes norsk tegnspråk – Det er mange tegnspråkbrukere i Norge som nå jubler over at språket deres endelig skal få en full offisiell anerkjennelse, sier professor ved OsloMet Arnfinn Muruvik Vonen. Publisert: 21.05.2020 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Kronikk Slik kan undervisere tilrettelegge for funksjonshemmede med enkle grep KRONIKK: Studenter som trenger noe ekstra møter en hverdag der støtten, hjelpemidlene og tilpasningene de må ha for å gjennomføre studiene mangler. Det kan vi gjøre noe med. Publisert: 17.10.2019 Hentet fra forskning.no
Artikkel Barn med cochleaimplantat (CI) har også god livskvalitet Selv om noen foreldre er bekymret, så opplever de fleste at barna deres med CI ikke har dårligere livskvalitet enn andre barn. Publisert: 27.03.2019 Hentet fra Det utdanningsvitenskapelige fakultet ved Universitetet i Oslo
Artikkel Barn med nedsatt hørsel sliter med melodien i språket Det kan gi språkvansker senere i livet. Derfor er det viktig å oppdage de som har dårlig hørsel tidlig, slik at de kan få hjelp så raskt som mulig, påpeker forsker. Publisert: 27.03.2019 Hentet fra Det utdanningsvitenskapelige fakultet ved Universitetet i Oslo
Artikkel Ulik tegnspråkpolitikk i naboland Mens døve russiske barn går på spesialskoler som bruker håndalfabet, benytter døve norske barn tegnspråk på sin lokalskole. Publisert: 09.12.2018 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet