Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets nettside, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Søk Alle artikler Temaer Kilder
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Alle artikler Chevron

Alle artikler

Filter

Type

  • Fagfellevurdert (2)
  • Fagartikkel (1)

Artikkeltema

  • Ungdomstrinn (3)
  • Videreutdanning og kompetanseutvikling (3)
  • Høgskole og universitet (1)
  • Ledelse (1)
  • Lærerutdanning (1)
  • Organisering (1)
  • Pedagogiske program (1)
  • Samarbeid med hjemmet (1)
  • Skoleutvikling (1)
  • Studieforberedende (1)

Artikkelkilde

  • Acta Didactica (1)
  • Bedre skole (1)
  • Nordic Journal of Literacy Research (1)

Artikkelforfatter

  • Anne Berit Emstad (1)
  • Elisabeth Stenshorne (1)
  • Halvor Bjørnsrud (1)
  • Hege Steiro (1)
  • Iver Hole (1)
  • Lise Vikan Sandvik (1)
  • Trygve Kvithyld (1)
Engelsk — Fagfellevurdert

School–University Collaboration for Facilitating In-Service Teacher Training as a Part of School-Based Professional Development Abstract

Å oppnå likestilling i partnerskap mellom skole og universitet er utfordrende. I denne studien undersøkte vi et partnerskap mellom skole og universitet i Norge og hvordan samarbeidspartnerne jobbet sammen for å legge til rette for et skolebasert videreutdanningstilbud.

Publisert: 24.11.2020 Hentet fra Acta Didactica 2/2020
Fagfellevurdert

Hva skjer når lærere benytter pedagogiske ressurser anbefalt av utdanningsmyndighetene? - En komparativ kasusstudie av hvordan to lærere iscenesetter en pedagogisk ressurs utviklet til «Ungdomstrinn i utvikling».

Det er en trend i norsk utdanningspolitikk at myndighetene bidrar til utviklingen av pedagogiske ressurser som lærere blir oppfordret til å benytte i den hensikt å gjøre undervisningen bedre. I denne studien undersøker forfatteren hvordan to lærere tar i bruk en pedagogisk ressurs utviklet til den nasjonale satsingen «Ungdomstrinn i utvikling».

Publisert: 24.05.2019 Hentet fra Nordic Journal of Literacy Research 1/19
Fagartikkel

Skolebasert kompetanseutvikling – en strategi for læreres læring

Ved Slemmestad ungdomsskole i Buskerud er det gjennomført arbeid med skolebasert kompetanseutvikling som del av Utdanningsdirektoratets satsing på ungdomstrinnet. En viktig erfaring fra arbeidet var at definisjonen av skolebasert kompetanseutvikling bør utvides til også å omfatte elevråd og foreldreutvalg.

Publisert: 09.07.2014 Hentet fra Bedre skole
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

Følg oss på Twitter og Facebook 

 

 

Utdanningsforbundet logo