Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Alle artikler Chevron

Alle artikler

Filter

Type

  • Artikkel (1)
  • Fagfellevurdert (1)
  • Kronikk (1)
  • Podcast (1)

Artikkeltema

  • Læreplaner (4)
  • Tester og kartlegging (4)
  • Vurdering (4)
  • Internasjonal forskning (1)
  • Kroppsøving og fysisk aktivitet (1)
  • Oppvekst og levekår (1)

Artikkelkilde

  • Det humanistiske fakultet ved Universitetet i Oslo (1)
  • Det utdanningsvitenskapelige fakultet ved Universitetet i Oslo (1)
  • Journal for Research in Arts and Sports Education - JASEd (1)
  • Universitetet i Agder (1)

Artikkelforfatter

  • Eva Nordby Haldammen (1)
  • Hanna Huglen Revheim (1)
  • Idar Lyngstad (1)
  • Kjersti Eskild Havenstrøm (1)
Artikkel

Meiner pandemien har endra skulen for framtida

Tre år utan eksamenar vil få ringverknadar, meiner skuleforskar og forfattar Sverre Tveit. – Vi står framfor eit skifte i skulesystemet, seier han.

Publisert: 18.10.2022 Hentet fra Det humanistiske fakultet ved Universitetet i Oslo
Podcast

Eksamen avlyst, igjen?

Mange lærere, skoleledere og lærerutdannere har etterlyst endringer av eksamensformene. Ellers er det ikke mulig å gjennomføre fagfornyelsen, mener de. Vil våren 2022 gi skolene en gylden mulighet til å teste ut nye vurderingsformer?

Publisert: 14.02.2022 Hentet fra Det utdanningsvitenskapelige fakultet ved Universitetet i Oslo
Kronikk

Skolen trenger nye eksamensformer

Skriftlig eksamen burde vært revidert allerede ved skolestart. I stedet ble den avlyst. Igjen.

Publisert: 21.04.2021 Hentet fra Universitetet i Agder
Fagfellevurdert

Motstridende mål i kroppsøving i Norge – en analyse av læreplanene i faget i perioden 2006 til 2015

Siden 2006 har læreplanens formål og kompetansemål i kroppsøving i norsk skole blitt endret i 2012 og 2015. I denne artikkelen er det foretatt en analyse av endringer i formål og kompetansemål i læreplanene i kroppsøving i perioden fra og med 2006 til 2015.

Publisert: 25.11.2020 Hentet fra Journal for Research in Arts and Sports Education - JASEd (Vol. 3) 2/2019
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo