Fagfellevurdert Hvorfor velger elever på videregående skole programfaget psykologi? På få år er det etablert tilbud om undervisning i psykologi ved nærmere sytti prosent av landets videregående skoler med studiespesialiserende utdanningsprogram. Hvorfor velger så mange elever psykologi? Publisert: 13.08.2024 Hentet fra Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis (Vol. 18) 1/2024
Omtale 11,8 millioner til å forske på musikkundervisning Professor Jens Knigge ser frem til å starte arbeidet. – Vi vet altfor lite om hva elevene lærer av musikkundervisning. Publisert: 28.01.2021 Hentet fra Nord Universitet
Fagfellevurdert Educational expeditions - et norsk perspektiv Opplever norske bachelorstudenter i friluftsliv at de lærer noe om seg selv og sine egenskaper som ledere under under lange ferder i vinterfjellet? Publisert: 10.06.2015 Hentet fra Acta Didactica (Vol. 9) 1/2015
Fagfellevurdert Når teknologi møter fagtradisjoner i norsk og mediefag på videregående skole Norsklærere opplever det som utfordrende å bruke digitale verktøy i dagens undervisning. Den didaktiske praksisen bør derfor tilpasses slik at den fungerer godt i teknologirike klasserom. Publisert: 01.06.2015 Hentet fra Acta Didactica (Vol. 9) 1/2015
Fagartikkel Det tenner en gnist. Evaluering av valgfagene på ungdomstrinnet. I denne rapporten undersøker vi om valgfagene har bidratt til å gjøre ungdomsskolen mer motiverende, praktisk og variert for elevene. Videre undersøker vi hvordan vurderingsordningen i valgfagene fungerer i praksis. Publisert: 02.04.2015 Hentet fra NOVA