Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Kilder Chevron
  • Einar Sundsdal Chevron
Forfatterbilde

Einar Sundsdal

Einar Sundsdal, Phd, er førsteamanuensis i pedagogikk ved Fakultet for lærer- og tolkeutdanning, Høgskolen i Sør-Trøndelag. Sundsdal forholder seg i sitt arbeid til noen sentrale begreper og problemer i pedagogikken og pedagogisk tenkning. I sin forskning har han vært særlig opptatt av danningsteoretiske problemstillinger. Han er redaktør for Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk. 

Fagartikkel

Lekens egenverdi i ny rammeplan

Barns lek vurderes både å ha instrumentell verdi og egenverdi i den nye, norske rammeplanen for barnehagen. Det kan by på utfordringer.

Publisert: 28.05.2018 Hentet fra Første steg 2/2018
Kronikk

En venn kan ikke være perfekt

Vi må anerkjenne barns vennskap, fordi vennskap åpner opp verden.

Publisert: 07.03.2016 Hentet fra Første steg 3/2016
Fagfellevurdert

Til forsvar for barns spontane lek

I denne artikkelen vil vi forfølge FNs forsvar for barns spontane lek. Vi vil gjøre dette blant annet ved å vise at lekens egenverdi står stadig sterkere innen en rekke forskningstradisjoner.

Publisert: 09.04.2015 Hentet fra Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk Vol. 1 (2015)
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo