Fagfellevurdert Bevisrelaterte kompetanser i læreplanen LK20 for matematikk i grunnskolen Bevis inngår som en del av et kjerneelement i faget i den nye læreplanen i matematikk for grunnskolen. Denne studien ser nærmere på hvordan kompetanser knyttet til arbeid med bevis fremkommer på trinn 1–10. Publisert: 13.11.2020 Hentet fra Acta Didactica 3/2020
Fagartikkel Profesjonskunnskap for matematikklærerutdannere Det fins ingen egen utdanning for dem som skal undervise kommende matematikklærere. Matematikklærerutdannere må derfor utvikle sin kunnskap gradvis over tid. Lærerutdanningene bør finne systematiske måter for å tilrettelegge utvikling av lærerutdanneres kompetanse, og dermed bidra til kvaliteten i lærerutdanningen. Publisert: 29.11.2015 Hentet fra Bedre skole 4/2015
Fagartikkel Aspekter ved tallforståelse Tallforståelse er viktig for læring av matematikk, men er mye enn å være "flink til å regne". Diskusjoner med elevene om matematikkens hva, hvordan og hvorfor bidrar til økt motivasjon og bedre prestasjoner. Publisert: 12.05.2015 Hentet fra Matematikksenteret