Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Alle artikler Chevron

Alle artikler

Filter

Type

  • Artikkel (1)

Artikkeltema

  • Matematikk (1)

Artikkelkilde

  • Matematikksenteret (1)

Artikkelforfatter

  • Astrid Bondø (1)
  • Olaug Lona Svingen (1)
Artikkel

Hvilke strategier tror du dine elever bruker i arbeid med oppgaver om prosent?

For at alle elever skal ha utbytte av matematikkundervisningen, må du som lærer legge til rette for at elevene får mulighet til å tenke, drøfte og resonnere omkring matematiske begreper, problemer og løsningsstrategier. Gjennom matematiske samtaler blir læreren kjent med elevenes tenkning.

Publisert: 03.03.2021 Hentet fra Matematikksenteret
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo