Utdanningsforskning

Siste artikler

Under finner du artikler sortert etter publiseringsdato.

 

Lesson Study – for skolebasert kompetanseutvikling

Det fins i dag en rekke tolkninger av hva det vil si å arbeide etter prinsippene fra Lesson Study. To av de skolene som har lengst erfaring med denne arbeidsmåten i Norge deler sine erfaringer.

Fagfellevurdert

Ei forskingsbasert grunnskulelærarutdanning

I kor stor grad er grunnskulelærarutdanningane forskingsbaserte? - Det ser ut som ikkje alle faga har kome like langt i arbeidet med forskingsbasering, og den negative effekten det kan ha for

 

Lesson Study og lærerstudenters fokus på elevers læring i veiledningssamtaler

 

Japanske takter i Bømlo kommune

I Bømlo har rektorer og lærere på to skoler gjort som japanske lærere. De har begynt å studere egen undervisning på en systematisk måte for å lære mer om hvordan elever tenker, forstår og lærer. På

Type

  • Artikkel (3)
  • Fagfellevurdert (1)

Artikkeltema

  • Arbeidsvilkår (1)
  • Høgskole og universitet (2)
  • Klasseledelse (1)
  • Ledelse (1)
  • Lærerutdanning (2)
  • Lærervurdering (1)
  • Profesjonsforskning (1)
  • Skoleutvikling (1)

Artikkelkilde

  • Acta Didactica (1)
  • Bedre skole (2)
  • FoU i praksis (1)

Artikkelforfatter

  • Anne-Karin Haldorsen (2)
  • Elaine Munthe (4)
  • Magne Rogne (1)
  • Nina Helgevold (1)
  • Raymond Bjuland (1)
  • Tone Baugstø (2)
Utdanningsforbundet logo
Login ikon
Leselist ikon Utropstegn ikon Login ikon Login ikon Avhuking icon
Leselist ikon Liker ikon Dele ikon
Åpne Lukke

KONTAKT OSS

 

post@utdanningsforskning.no 

 

Tlf: 24 14 20 00 

 

FØLG OSS PÅ TWITTER OG FACEBOOK 

 

 

OM UTDANNNINGSFORSKNING.NO  

Utdanningsforbundets nettside Utdanningsforskning.no presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Målet er at det skal bli lettere å finne fram til forskning som er relevant for deres hverdag og nettstedet skal løfte fram forskning som styrker kvaliteten i barnehagen, skolen og den høyere utdanningen.

Om nettstedets redaksjonelle prinsipper.

test

×


Glemt passord
×

Nytt passord

Skriv inn din registrerte e-postadresse, så sender vi nytt passord. Det kan ta opptil flere minutter før nytt passord genereres. Dersom du fremdeles ikke har mottatt mail fra oss, vennligst sjekk spamfilter og ta eventuelt kontakt med post@utdanningsforskning.no for ytterligere bistand.


×