Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Alle artikler Chevron

Alle artikler

Filter

Type

  • Artikkel (21)
  • Podcast (2)

Artikkeltema

  • Oppvekst og levekår (6)
  • Samarbeid med hjemmet (4)
  • Barnehage (3)
  • Likestilling/kjønn/seksualitet (3)
  • Mobbing (3)
  • Organisering (3)
  • Psykisk helse (3)
  • Atferd (2)
  • Forskning og metode (2)
  • Internasjonal forskning (2)
  • Klasseledelse (2)
  • Kroppsøving og fysisk aktivitet (2)
  • Lek (2)
  • Motivasjon (2)
  • Overgrep (2)
  • Skoleutvikling (2)
  • Skolevegring (2)
  • Stress (2)
  • Tilpasset opplæring (2)
  • Ungdomstrinn (2)
  • ADD/ADHD (1)
  • Barnetrinn (1)
  • Digitalisering (1)
  • Fysisk helse (1)
  • Læreplaner (1)
  • Naturfag (1)
  • Praktiske og estetiske fag (1)
  • Samspill og relasjoner (1)
  • Studieforberedende (1)
  • Yrkesfag/Lærlingeordning (1)

Artikkelkilde

  • OsloMet - storbyuniversitetet (23)

Artikkelforfatter

  • Heidi Ertzeid (23)
  • Halvard Dyb (1)
  • Karolin Elisabeth Moberg (1)
  • Sonja Balci (1)
  • Stig Nøra (1)
Artikkel

Ny studie: 20 klassiske barnesanger går igjen i norske barnehager

- De sangene som de voksne synger for barna er i liten grad påvirket av samfunnet for øvrig, sier høgskolelektor Liv Anna Hagen ved Barnehagelærerutdanningen på Høgskolen i Oslo og Akershus (HiOA).

Publisert: 25.10.2017 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel

Dette er de beste tiltakene mot mobbing

Vi har bedt flere forskere ved Høgskolen i Oslo og Akershus (HiOA) om å gi oss de tiltakene som har best effekt i kampen mot mobbing.

Publisert: 10.10.2017 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet Viten og praksis
Artikkel

Skoleforskernes ni råd til politikerne: Slik blir norsk skole bedre

Færre tester, flere lærere og stipend til erfarne lærere er noen av rådene.

Publisert: 20.09.2017 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet Viten + Praksis
  • «
  • 1
  • 2
  • »
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo