Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Alle artikler Chevron

Alle artikler

Filter

Type

  • Fagfellevurdert (2)

Artikkeltema

  • Barnehage (1)
  • Barnetrinn (1)
  • Forskning og metode (1)
  • Kroppsøving og fysisk aktivitet (1)
  • Lek (1)
  • Læreplaner (1)
  • Overgangsfaser (1)
  • Praktiske og estetiske fag (1)
  • Skoleutvikling (1)

Artikkelkilde

  • Acta Didactica (1)
  • Nordisk barnehageforskning (1)

Artikkelforfatter

  • Jorunn Spord Borgen (2)
  • Gro Merete Eide (1)
  • Inger-Lisa Møen (1)
  • Petter Erik Leirhaug (1)
  • Sondre Sæther (1)
Fagfellevurdert

Lek i læreplanene i kroppsøving – historisk konseptualisering

Læreplanhistorisk har legitimeringene for kroppsøving variert og faget har ivaretatt ulike formål i opplæringen. Lekens rolle i kroppsøving har i mindre grad blitt undersøkt.

Publisert: 14.11.2022 Hentet fra Acta Didactica (Vol. 16) 3/2022
Fagfellevurdert

Fra faglærer i kunstfag til kunnskapsområdelærer i Kunst, kultur og kreativitet – dialoger om endring

I prosessen med implementering av den nye rammeplanen for barnehagelærerutdanningen, har vi registrert at det eksisterer frustrasjoner hos faglærerne i musikk, forming og drama knyttet til faglig identitet og rollen som barnehagelærerutdanner.

Publisert: 08.03.2017 Hentet fra Nordisk barnehageforskning (Vol. 15) 2017
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo