Artikkel Ungdommens stemme kan bidra til verdifulle endringer i matematikkundervisningen Ny forskning viser at elevers aktive medvirkning og kritiske tenkning kan forbedre matematikkopplæringen betydelig. Likevel er det få elever som opplever å bli involvert i sin egen læringsprosess. Publisert: I dag Hentet fra Høgskolen i Østfold
Omtale NY STUDIE: Norske lærerstudenter omfavner programmering i matematikkundervisningen – Overraskende nok viste resultatene at selv med begrenset erfaring i programmering, omfavner de fremtidige matematikklærerne denne nye dimensjonen i undervisningen, sier førsteamanuensis Odd Tore Kaufmann ved Høgskolen i Østfold. Publisert: 16.04.2024 Hentet fra Høgskolen i Østfold
Artikkel - Over all forventing Forskere fra Høgskolen i Østfold har sett på bruken av egenproduserte konkreter som kan brukes i matematikkundervisningen i skolen. Engasjementet fra lærerne som har deltatt i prosjektet har vært svært positiv. Publisert: 05.09.2023 Hentet fra Høgskolen i Østfold