Artikkel Læringsanalysens uklare horisont En offentlig utredning viser at læringsanalyse fortsatt er et lite kjent begrep i skolen, og det fins få eksempler på praktisk bruk. Men det haster desto mer å få det som angår lovverk og personvern på plass. Publisert: 23.01.2024 Hentet fra Bedre skole 3/2023
Artikkel – Store kunnskapshull om digitalisering i skolen Forskningsinnsatsen om digitalisering i skolen er lite samkjørt. Det kan hindre at vi kommer videre i kunnskapsutviklingen, ifølge forsker. Publisert: 19.01.2023 Hentet fra Det utdanningsvitenskapelige fakultet ved Universitetet i Oslo
Artikkel Med GrunnDig-rapporten har Norge et solid kunnskapsgrunnlag om digitalisering i skolen En milepæl er nådd innen norsk utdanningsforskning når GrunnDig-prosjektet nå kommer med sin sluttrapport. Publisert: 03.01.2023 Hentet fra Kunnskapssenter for utdanning
Artikkel Videoforskning gir store muligheter og stiller strenge krav Med kameraer i klasserommet får forskerne med seg mye mer av det som skjer. Publisert: 27.01.2022 Hentet fra Det utdanningsvitenskapelige fakultet ved Universitetet i Oslo
Artikkel Verdenspremiere: Trener på møtet med foreldrene – med VR Overgangen fra lærerstudent til å være lærer er stor for mange. Spesielt kan utviklingssamtalen være utfordrende. Det kan kanskje VR-teknologi utviklet på HINN gjøre noe med Publisert: 20.10.2021 Hentet fra Høgskolen i Innlandet
Artikkel Tradisjonell bruk av teknologi i klasserommet Både tilgangen på digitale verktøy i skolen og ambisjonene om å bruke dem på nye måter er store, men bruken i undervisningen er fortsatt preget av at informasjon overføres til elevene på en relativt tradisjonell måte, viser ny klasseromsforskning. Publisert: 25.03.2021 Hentet fra Det utdanningsvitenskapelige fakultet ved Universitetet i Oslo
Artikkel Sammendrag av ARK&APP-prosjektet ved UiO Denne sluttrapporten i ARK&APPviser både hvordan skoleeiere, skoleledere og lærere velger læremidler, og hvilke funksjoner disse læremidlene har for læring og undervisning. Publisert: 09.05.2016 Hentet fra Det utdanningsvitenskapelige fakultet ved Universitetet i Oslo