Omtale NY STUDIE: Norske lærerstudenter omfavner programmering i matematikkundervisningen – Overraskende nok viste resultatene at selv med begrenset erfaring i programmering, omfavner de fremtidige matematikklærerne denne nye dimensjonen i undervisningen, sier førsteamanuensis Odd Tore Kaufmann ved Høgskolen i Østfold. Publisert: 16.04.2024 Hentet fra Høgskolen i Østfold
Omtale Nå får barnehageforskere sin egen forskerskole Barnehageforskning er et satsingsområde i mange land. Den nyopprettede forskerskolen NORBARN skal utvikle feltet og samtidig tjene barnehagesektoren, sier prosjektleder Elin Eriksen Ødegaard ved HVL. Publisert: 28.01.2022 Hentet fra Høgskulen på Vestlandet
Omtale Presenterte plattform for «best practice» Den nasjonale komiteen for 2030-agendaen sendte en delegasjon til Paris, for å presentere Norges unike plattform for best practice i høyere utdanning og for å styrke dialogen med UNESCO om å etablere en slik plattform globalt. Publisert: 12.09.2019 Hentet fra Universitetet i Bergen (UiB)
Omtale Økning i utdanningsforskning Omfanget av utdanningsforskningen i Norge fortsetter å øke. Totalt ble det brukt 1,38 mrd. kr på utdanningsforskning i 2015. Publisert: 11.05.2017 Hentet fra NIFU
Omtale - Mer enn kunnskapsskole Seniorer har samlet sine erfaringer og skrevet en ny bok for de som er interessert i eller jobber med lærerutdanning. Publisert: 17.06.2015 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet