Fagartikkel Skolens pusterom – romlige og sosiale kvaliteter ved skolebiblioteket Bibliotekrommet kan på sitt beste være en faglig og sosial arena for elevene – men kanskje er rollen som fristed like viktig? Publisert: 06.01.2025 Hentet fra Bedre skole 2/2024
Artikkel Ingen pedagogiske grunner til å fortsette med hybridundervisning Å kombinere digital og personlig undervisning krever mer forberedelse fra både lærere og studenter. Det gir også dårligere læringsutbytte. Publisert: 26.01.2023 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Spider-Man, rykter og kjendiser kan gi aha-opplevelser i klasserommet Med de rette grepene kan læreren gjøre selv de merkeligste elev-innspill til gull for læring. Publisert: 01.09.2022 Hentet fra Det utdanningsvitenskapelige fakultet ved Universitetet i Oslo
Podcast Lærerrommet: Kan gaming og spill brukes for å bygge relasjoner i skolen? Hvordan kan dataspill og gaming også brukes av skole og lærere for å bygge relasjoner med elevene og bidra til vennskap i klasserommet? Publisert: 25.03.2022 Hentet fra Utdanningsforbundet
Artikkel Snur undervisninga på hodet Undervisere ved Institutt for sosiologi og samfunnsgeografi tar sjanser i auditoriet: - Forelesning er et format som blei funnet opp i ei tid der folk knapt nok hadde lærerbøker. Publisert: 19.01.2022 Hentet fra Det samfunnsvitenskapelige fakultet ved Universitetet i Oslo
Artikkel Hvorfor bryr ikke pedagogene seg mer om design? Verktøy muliggjør, rammer inn og begrenser aktiviteten vår. På samme måte er det med digitale læringsressurser. Hvordan de digitale verktøyene er designet, betyr mye for læringsmulighetene. Publisert: 14.09.2021 Hentet fra Det utdanningsvitenskapelige fakultet ved Universitetet i Oslo
Artikkel Samtavla | Talkwall Et sted å dele samtaler - læreren stiller spørsmål som elevene kan svare på ved å skrive meldinger som kan ordnes og vises på tavla. Publisert: 22.04.2021 Hentet fra Det utdanningsvitenskapelige fakultet ved Universitetet i Oslo