Artikkel Mange elever kan ikke bruke verktøy Mange elever vet ikke hva en høvel er, og enda færre kan bruke den. Manglende kompetanse blant lærerne, for store klasser og lite penger har ført til at færre lærer tresløyd. Publisert: 20.11.2024 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Ingen pedagogiske grunner til å fortsette med hybridundervisning Å kombinere digital og personlig undervisning krever mer forberedelse fra både lærere og studenter. Det gir også dårligere læringsutbytte. Publisert: 26.01.2023 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Blir det meir læring av Minecraft i skulen? Bruken av Minecraft grip om seg i skulen, men det gir ikkje nødvendigvis meir læring. Publisert: 25.05.2022 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Lettlestbøker får dyslektikarar til å føle seg dumme Lettlestbøker skal gjere lesing meir tilgjengeleg for vaksne med lesevanskar, men ny forsking syner at bøkene ikkje alltid treff. Publisert: 23.10.2018 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Ønsker å gjøre teori og analyse mer tilgjengelig Det blir stadig flere studenter ved norske universiteter og høyskoler. Disse må ofte bruke teori i oppgavene sine, men få vet hvordan det skal gjøres. Forskere bak ny bok om teori og analyse håper de kan hjelpe studentene på veien. Publisert: 07.10.2018 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Teknologien utvider virkeligheten Når elevene holder nettbrettet over bildet av et blad, får de masse fakta om fotosyntesen, og etter hvert skal de selv kunne legge til mer informasjon. Publisert: 21.04.2016 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Omtale Nettbasert samarbeidslæring Hvordan kan man designe et nettbasert kurs for å styrke samarbeidslæring og studentaktivitet? Publisert: 11.06.2015 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet