Engelsk — Fagfellevurdert User participation in the planning of Art and crafts studios in new school buildings in Norway Det er ønskelig med kunst- og håndverksrom som fungerer hensiktsmessig og effektivt som læringsmiljø på fagets premisser. Det kan enklere oppnås gjennom en vurdert, systematisk og kreativ prosess som har fokus på brukerne. Publisert: 17.10.2023 Hentet fra Acta Didactica (Vol. 17) 3/2023
Fagfellevurdert Barnehagens garderobe som semiotisk landskap – og et sted for barns literacy? I barnehagen har det uformelle hverdagslivet stor betydning for barns læring. Dette er et perspektiv som innebærer å kunne se et didaktisk potensial for læring i alle situasjoner i alle barnehagens rom, inkludert garderoben. Publisert: 10.03.2023 Hentet fra Nordic Journal of Literacy Research (Vol. 8) 2/2022
Forskningsnotat Fleksible undervisningsrom, fysisk aktivitet og læring Ifølge studien som oppsummeres her, fører fleksible læringsrom til mer fysisk aktive elever. I tillegg fremmet de fleksible læringsrommene elevsentrerte arbeidsmåter og førte til mer samarbeid, aktiv læring og kreativitet. Publisert: 26.09.2022 Hentet fra Kunnskapssenter for utdanning