Fagfellevurdert Demokrati og medborgerskap i matematikkundervisninga Kva seier matematikkdidaktisk forsking om arbeid med demokrati og medborgarskap i matematikkundervisninga? Og korleis kan denne forskinga bidra til forståinga av det tverrfaglege temaet i matematikkfaget i norsk skule? Publisert: 06.06.2025 Hentet fra Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis (Vol. 19) 1/2025
Engelsk — Fagfellevurdert Programming in the mathematics classroom – Adversities students encounter Programmering gjør sitt inntog i matematikklasserommet i nordiske land. Med koblingen av matematikk og programmering følger en rekke muligheter og utfordringer for læring. Publisert: 23.10.2023 Hentet fra Acta Didactica (Vol. 16) 4/2022
Fagfellevurdert Bevisrelaterte kompetanser i læreplanen LK20 for matematikk i grunnskolen Bevis inngår som en del av et kjerneelement i faget i den nye læreplanen i matematikk for grunnskolen. Denne studien ser nærmere på hvordan kompetanser knyttet til arbeid med bevis fremkommer på trinn 1–10. Publisert: 13.11.2020 Hentet fra Acta Didactica (Vol. 14) 3/2020