Kronikk Meir kritikk i klasserommet KRONIKK: Mange elevar slit med å skilje marknadsføring frå informasjon. Omgrep som «kritisk tenking» og «kritisk tekstkompetanse» må vere meir enn fagre ord og fine målsetjingar. Publisert: 17.02.2020 Hentet fra forskning.no
Kronikk Det kan være smertefullt å lære – ikke bare «gøy» Selv om kroppsøvingsfaget skal bidra til livslang bevegelsesglede, betyr ikke dette at elevene må trives der og da. Publisert: 25.04.2018 Hentet fra forskning.no
Kronikk Hva skal elevene lære i kroppsøving? Det er ikke feil å spille ball i kroppsøvingsfaget, men det som skjer i gymtimen må understøtte kompetansemålene i faget. Publisert: 12.04.2018 Hentet fra forskning.no
Kronikk Ikke fjern ballspill og idrettsaktiviteter fra gymmen 88,6 prosent av norske skoleelever liker det som skjer i kroppsøvingstimene. Likevel kan det se ut som om mange nå vil snu faget på hodet. Publisert: 06.04.2018 Hentet fra forskning.no
Kronikk Læringsmålene i skolen trenger ikke være meningsløse Slik hindrer vi at de blir enda et innholdsløst og uforståelig ritual i skolehverdagen. Publisert: 08.02.2017 Hentet fra forskning.no