Fagartikkel Hvordan ChatGPT kan bidra i lærerutdanningens matematikkundervisning ChatGPT er ikke laget for å løse regneoppgaver. Likevel kan programmet bidra positivt i matematikkundervisningen. Noen lærerstudenter fikk prøve ut programmet ved planlegging av undervisning i algebra. Publisert: 10.10.2024 Hentet fra Bedre skole 2/2024
Artikkel Kodelek og matematikk kan hjelpe barn til å ta i bruk kritisk tenkning En ny doktorgrad trekker frem tre ting som kan være særlig viktige for at barns skal utvikle sine evner innen høyere ordens tekning: matematikk, kodeleker og støtte fra voksne. Publisert: 24.05.2024 Hentet fra Læringsmiljøsenteret, Fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora - Universitetet i Stavanger
Omtale NY STUDIE: Norske lærerstudenter omfavner programmering i matematikkundervisningen – Overraskende nok viste resultatene at selv med begrenset erfaring i programmering, omfavner de fremtidige matematikklærerne denne nye dimensjonen i undervisningen, sier førsteamanuensis Odd Tore Kaufmann ved Høgskolen i Østfold. Publisert: 16.04.2024 Hentet fra Høgskolen i Østfold