Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Alle artikler Chevron

Alle artikler

Filter

Type

  • Artikkel (3)

Artikkeltema

  • Lærervurdering (3)
  • Kontroll og tilsyn (2)
  • Forskning og metode (1)
  • Klasseledelse (1)
  • Skoleutvikling (1)

Artikkelkilde

  • Bedre skole (1)
  • Det utdanningsvitenskapelige fakultet ved Universitetet i Oslo (1)
  • NTNU (1)

Artikkelforfatter

  • Karoline Ravndal Lorentzen (1)
  • Tore Brøyn (1)
Artikkel

Hva er en god lærer?

Det er forskjellige oppfatninger blant studenter, skolepolitikere og undervisere om hva en god lærer skal være, viser en ny studie ved NTNU.

Publisert: 07.05.2019 Hentet fra NTNU, SINTEF Teknologi og samfunn
Artikkel

Tilbakemelding til tilbakemelderne

Læreres praksis i klasserommet skal bli filmet og analysert for å bidra til bedre tilbakemeldinger til elevene. Det svært mange måter å gi gode tilbakemeldinger på. Likevel er det mange lærere som sliter med akkurat dette.

Publisert: 31.10.2018 Hentet fra Bedre skole 4/2018
Artikkel

Mener myndighetene ikke utnytter skoletilsynet godt nok

Elevene selv blir nå spurt i myndighetenes vurdering av norske skoler. Men selve vurderingen er for låst til malen, og viktige detaljer om skolenes praksis kan gå tapt, mener forsker.

Publisert: 16.05.2017 Hentet fra Det utdanningsvitenskapelige fakultet ved Universitetet i Oslo
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo