Fagartikkel Andrespråkelever og innlæring av norske verb Verb kan være vanskelige å lære for elever med norsk som andrespråk, fordi mange av ordene har et usikkert meningsinnhold. En mulig vei å gå kan være å systematisk undersøke elevenes forståelse av de vanligste verbene og verbuttrykkene. Publisert: 06.11.2020 Hentet fra Bedre skole 2/2020
Artikkel Bildebøker gir barnehagebarn bedre norskferdigheter Minoritetsspråklige barn som har et godt ordforråd på morsmålet, utvikler det norske ordforrådet sitt raskere. I tillegg hjelper det å ha flere bildebøker hjemme. Publisert: 03.05.2018 Hentet fra Det utdanningsvitenskapelige fakultet ved Universitetet i Oslo
Fagfellevurdert Engelsk som tredjespråk: Har lærere kompetanse til å støtte flerspråklighet? - I hvilken grad føler engelsklærere i Norge seg forberedt på å undervise i flerkulturelle og flerspråklige klasserom? Publisert: 15.02.2016 Hentet fra Acta Didactica 1/2016
Artikkel Ivaretas barns språkkunnskaper i skolen? Hver tredje elev i norsk grunnskole snakker et annet språk i hjemmet. Men denne språkkompetansen utnyttes ikke i skolen. Publisert: 03.02.2016 Hentet fra NAFO - Nasjonalt senter for flerkulturell opplæring
Blogg Trener tospråklighet hjernen? Når det gjelder tospråklighet har muligens publiseringsskjevheten for et tospråklig fortrinn bidratt til et litt unyansert bilde av tospråklighet. Publisert: 29.01.2016 Hentet fra Læringsbloggen