Artikkel – Vi blir bedre forberedt på lærerjobben Natali og Anwar er glade for at USN har tatt i bruk nye læringsmetoder på lærerutdanningene, der målet er å dempe «praksissjokket». Publisert: 31.03.2023 Hentet fra Universitetet i Sørøst-Norge (USN)
Artikkel Uklar nytte av bachelor- og masteroppgaver i lærerutdanningene Tilrettelegging for lærerstudentenes datainnsamling krever mye av skolene, men det finnes få rutiner for å dele og formidle resultatene, er et av funnene i ny rapport. Publisert: 03.01.2023 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Nyutdannede PPU-studenter som får seg lærerjobb, ønsker å bli i yrket En fersk rapport fra NOKUT viser at flertallet av de som jobber i skolen, opplever mestring i jobben sin og ønsker å fortsette i læreryrket. Publisert: 06.12.2022 Hentet fra NOKUT
Artikkel Hvordan undervises fremtidige lektorer? Som en del av NOKUTs evaluering av lektorutdanningene har vi undersøkt hvordan underviserne som utdanner lektorstudentene jobber. Publisert: 09.03.2022 Hentet fra NOKUT
Artikkel – Me får eit betre innblikk i vår framtidige jobb På barnehagelærarutdanninga på UiA nyttast barnehagelærarar som refleksjonspartnarar for studentane tidleg i utdanninga. Målet er å komma tettare på arbeidskvardagen i barnehagane. Publisert: 14.10.2019 Hentet fra Universitetet i Agder