Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Alle artikler Chevron

Alle artikler

Filter

Type

  • Artikkel (4)
  • Omtale (1)

Artikkeltema

  • Organisering (5)
  • Barnehage (1)
  • Digitalisering (1)
  • Faglig og administrativt støttesystem (1)
  • Klasseledelse (1)
  • Ledelse (1)
  • Lekser (1)
  • Motivasjon (1)
  • Samarbeid med hjemmet (1)
  • Skoleutvikling (1)

Artikkelkilde

  • Utdanningsdirektoratet (5)
Artikkel

Lekser – hva bør skolen tenke på?

Det er ingen krav om at skolen skal gi elevene lekser. Når skolen gir lekser, skal innholdet bidra til elevenes læring og knyttes til det de lærer på skolen.

Publisert: 20.09.2022 Hentet fra Utdanningsdirektoratet
Omtale

Hva syns elever om å bruke nettbrett som læringsverktøy?

De fleste norske elever har i dag sin egen digitale enhet. Men hvilke oppfatninger har elever av nettbrett som læringsverktøy? Både positive og negative, ifølge en litteraturgjennomgang av internasjonal forskning på nettbrett fra 2019.

Publisert: 30.03.2022 Hentet fra Utdanningsdirektoratet
Artikkel

Håndtering og konsekvenser av koronautbruddet for barn og barnehager

80 prosent av kommunane sier at de klarte å ta seg av de sårbare barna i barnehagane under nedstengingen i mars. Barnehagene mener de har håndtert situasjonen bra og er i stor grad fornøyd med myndighetenes håndtering.

Publisert: 25.01.2021 Hentet fra Utdanningsdirektoratet
Artikkel

Flerfaglig kompetanse i skolen

Hvordan kan flerfaglig kompetanse i skolen benyttes på best mulig måte?

Publisert: 05.11.2015 Hentet fra Utdanningsdirektoratet
Artikkel

Kartlegging av prosjektet «Bedre læringsmiljø»

Hvordan gikk det med skolene som deltok i «Bedre læringsmiljøsatsingen»? Ved hjelp av en spørreundersøkelse ønsket Utdanningsdirektoratet å kartlegge hvordan de opplevde satsingen.

Publisert: 16.07.2015 Hentet fra Utdanningsdirektoratet
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo