Podcast Lærerrommet: Ytringsfrihet, hvorfor er det vanskelig? Hvordan skal ytringsfrihet formidles i klasserommet eller et annet sted? Skal en lærer uansett utfordre elevene? Publisert: 08.04.2021 Hentet fra Utdanningsforbundet
Artikkel Bidrar til undervisningsopplegg om 22. juli 26 studenter ved grunnskoleutdanningen ved Universitetet i Agder har deltatt i utarbeiding av undervisningsressurser om 22. juli for lærere. Publisert: 08.06.2020 Hentet fra Universitetet i Agder
Artikkel Holdningsdannende religionsundervisning Kan religion og etikk i videregående skole fremme dialog, toleranse, respekt og selvrefleksjon hos elevene dersom bare noen få stemmer får dominere i undervisningen? Publisert: 17.05.2020 Hentet fra MF vitenskapelig høyskole
Artikkel Demokrati, statsmakt og pedagogikk – Tvangsovertakelsen av den private Oslo lærerskole i 1946 er et eksempel på en aktiv stat og «et totalitært demokrati», sier førsteamanuensis Kristin Norseth. Publisert: 26.11.2019 Hentet fra MF vitenskapelig høyskole
Artikkel Det fordomsfulle språket Professor Anne Birgitta Nilsen forsker på hatprat og mener vi trenger ukvemsord, men også en språklig bevisstgjøring. Publisert: 02.01.2019 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Artikkel Kontroversielle spørsmål i undervisningen – Ved å ta opp kontroversielle spørsmål i undervisningen, kan lærerne gi elevene en mulighet for demokratisk samhandling, sier stipendiat ved MF, Emil Sætra. Publisert: 05.12.2018 Hentet fra MF vitenskapelig høyskole