Fagfellevurdert Behov for å utvikle «det tredje rom» i relasjonen mellom universitet og praksisskoler Hva er den beste organiseringen av lærerutdanningen? Skal fokus være på teori eller praksis, eller bør det etableres et tredje rom? Publisert: 01.03.2017 Hentet fra Uniped (Vol. 40) 1/2017
Fagfellevurdert Kvalitetssystemer til stryk: En empirisk, konstruktiv studie I årene etter årtusenskiftet har «kvalitetssikring» av utdanningen blitt et sentralt begrep og en stor utfordring for norsk høyere utdanning. Nasjonale og lokale initiativ har vært forankret i et felleseuropeisk utdanningssamarbeid. Publisert: 01.03.2017 Hentet fra Uniped (Vol. 40) 1/2017
Fagfellevurdert Læringsassistenters plass i kvalitetssystemer Hvordan kan universiteter og høgskoler inkludere læringsassistentene bedre i sitt kvalitetsarbeid? Publisert: 03.01.2017 Hentet fra Uniped (Vol. 40) 1/2017