Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Alle artikler Chevron

Alle artikler

Filter

Type

  • Fagfellevurdert (3)

Artikkeltema

  • Skoleutvikling (3)
  • Høgskole og universitet (1)
  • Kontroll og tilsyn (1)
  • Lærerutdanning (1)
  • Organisering (1)
  • Videreutdanning og kompetanseutvikling (1)

Artikkelkilde

  • Uniped (3)

Artikkelforfatter

  • Eli Lejonberg (1)
  • Eyvind Elstad (1)
  • Katja Hakel (1)
  • Tove Seiness Hunskaar (1)
  • Vidar Gynnild (1)
Fagfellevurdert

Behov for å utvikle «det tredje rom» i relasjonen mellom universitet og praksisskoler

Hva er den beste organiseringen av lærerutdanningen? Skal fokus være på teori eller praksis, eller bør det etableres et tredje rom?

Publisert: 01.03.2017 Hentet fra Uniped (Vol. 40) 1/2017
Fagfellevurdert

Kvalitetssystemer til stryk: En empirisk, konstruktiv studie

I årene etter årtusenskiftet har «kvalitetssikring» av utdanningen blitt et sentralt begrep og en stor utfordring for norsk høyere utdanning. Nasjonale og lokale initiativ har vært forankret i et felleseuropeisk utdanningssamarbeid.

Publisert: 01.03.2017 Hentet fra Uniped (Vol. 40) 1/2017
Fagfellevurdert

Læringsassistenters plass i kvalitetssystemer

Hvordan kan universiteter og høgskoler inkludere læringsassistentene bedre i sitt kvalitetsarbeid?

Publisert: 03.01.2017 Hentet fra Uniped (Vol. 40) 1/2017
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo