Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Alle artikler Chevron

Alle artikler

Filter

Type

  • Fagartikkel (2)
  • Artikkel (1)
  • Omtale (1)

Artikkeltema

  • Engelsk (4)
  • Skriving (4)
  • Studieforberedende (2)
  • Digitalisering (1)
  • Ungdomstrinn (1)
  • Yrkesfag/Lærlingeordning (1)

Artikkelkilde

  • Bedre skole (1)
  • Det utdanningsvitenskapelige fakultet ved Universitetet i Oslo (1)
  • Fremmedspråksenteret (1)
  • Universitetet i Agder (1)

Artikkelforfatter

  • Annie Karoline Olafsrud (1)
  • Atle Christiansen (1)
  • Lisbeth M. Brevik (1)
  • May Olaug Horverak (1)
Fagartikkel

Utvikling av skrivekompetanse i engelsk

En av skolens viktigste oppgaver er å utvikle elevenes skrivekompetanse, noe elevene trenger for å kunne delta i utdanning, arbeid og samfunnsliv. En videostudie har undersøkt hva som kjennetegner skriveundervisning i engelsk på ungdomstrinnet.

Publisert: 19.05.2021 Hentet fra Bedre skole 3/2020
Fagartikkel

Engelsk skriveundervisning i videregående skole – et behov for Støttende skriveundervisning

Denne artikkelen presenterer hovedfunnene fra et doktorgradsprosjekt om skriving i engelskfaget.

Publisert: 01.12.2018 Hentet fra Fremmedspråksenteret Communicare 2017
Omtale

Alle elevane vart flinkare til å skrive

Uansett kor flinke dei var i forkant, gjekk alle elevane opp med nesten ein karakter etter undervisningsopplegget til May Olaug Horverak. Ho disputerer i desse dagar på ei doktoravhandling om skriveundervisning.

Publisert: 08.11.2016 Hentet fra Universitetet i Agder
Artikkel

På sporet av et essay

Å skrive essay i engelsk er krevende for mange elever på videregående skole. Det sier professor Anders Mørch. Sammen med stipendiat Irina Engeness har han arbeidet med programvaren EssayCritic som gir tilbakemeldinger på den teksten som elever laster inn i programmet.

Publisert: 29.05.2015 Hentet fra Det utdanningsvitenskapelige fakultet ved Universitetet i Oslo
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo