Omtale Ni faktorer som påvirker barnas motivasjon når de skal skrive tekster En ny doktorgradsavhandling fra Universitetet i Stavanger bidrar med kunnskap om hva som påvirker elevenes motivasjon når de skal skrive tekster i begynneropplæringa. Publisert: 24.02.2025 Hentet fra Lesesenteret
Omtale Lærerstyrte skriveprosesser Ny doktorgrad viser at lærerne ikke bare bør gi elevene skriverammer eller modelltekster, men la skrivearbeidet inngå i en lærerstyrt prosess på skolen Publisert: 19.01.2018 Hentet fra OsloMet - storbyuniversitetet
Omtale Alle elevane vart flinkare til å skrive Uansett kor flinke dei var i forkant, gjekk alle elevane opp med nesten ein karakter etter undervisningsopplegget til May Olaug Horverak. Ho disputerer i desse dagar på ei doktoravhandling om skriveundervisning. Publisert: 08.11.2016 Hentet fra Universitetet i Agder