Video En ny hverdag med diktering For barn og unge som har en ervervet hjerneskade kan bruk av diktering være et viktig verktøy i skolehverdagen. Publisert: 09.05.2018 Hentet fra Statped
Omtale Tverrfaglig samhandling gir flyt i behandlingsforløpet Bedre tverrfaglig samhandling, bedre tilrettelagte tjenester og flyt i behandlingsforløpet skal bidra til et bedre liv for barn og unge med nevrologiske utviklingsforstyrrelser og familiene deres. Det er målet med et prosjekt initiert av Helseetaten i Oslo. Publisert: 02.12.2017 Hentet fra Statped Statpedmagasinet 3/2017
Artikkel Ulike tilbud til elever med særskilte opplæringsbehov Kommuner forvalter opplæringslova og -forskrift svært forskjellig. Det bidrar til ulikheter i tjenestetilbud. Elever med særskilte opplæringsbehov blir særlig berørt. Det viser en undersøkelse utført av Agenda Kaupang på oppdrag fra Statped. Publisert: 05.04.2017 Hentet fra Statped
Fagartikkel Faktisk inklusjon i skolen En sterkere målretting må til for å inkludere de elevgruppene som er i en svært sårbar posisjon. Publisert: 01.09.2015 Hentet fra Statped Statpedmagasinet 2/2015
Fagartikkel To søyler i en inkluderende skole En inkluderende skole er mer enn fysisk plassering. Samspillet mellom den faglige, den sosiale og den kulturelle sfære må belyses og håndteres i skoler som ønsker å fremme en inkluderende praksis og et inkluderende læringsmiljø. Publisert: 01.05.2015 Hentet fra Statped Statpedmagasinet 1/2015
Artikkel Inkludering – et pedagogisk og moralsk prosjekt All forskning om inkludering sier at det trengs mer kunnskap, utviklingsarbeid, dokumentasjon og bedre samarbeid mellom aktørene. Likevel sitter inkludering like mye i hjertet som i hodet. Publisert: 01.05.2015 Hentet fra Statped Statpedmagasinet 1/2015