Fagartikkel Sjanseløs mot mobbing uten kompetente voksne Voksne må være bevisst hvilken forståelse og holdning de møter barn med og hvordan de tolker deres atferd. Publisert: 01.05.2016 Hentet fra Statped Statpedmagasinet 1/2016
Fagartikkel Faktisk inklusjon i skolen En sterkere målretting må til for å inkludere de elevgruppene som er i en svært sårbar posisjon. Publisert: 01.09.2015 Hentet fra Statped Statpedmagasinet 2/2015
Fagartikkel To søyler i en inkluderende skole En inkluderende skole er mer enn fysisk plassering. Samspillet mellom den faglige, den sosiale og den kulturelle sfære må belyses og håndteres i skoler som ønsker å fremme en inkluderende praksis og et inkluderende læringsmiljø. Publisert: 01.05.2015 Hentet fra Statped Statpedmagasinet 1/2015
Fagartikkel Tourettes syndrom – enkelt og komplisert på samme gang Det beste man kan gjøre for folk med tics, er å unngå fokus på og omtale av tics, unngå følelsesmessige reaksjoner (sinne, oppgitthet, synes synd på og så videre) og generelt konsentrere seg om å gi eleven oppgaver som han/hun mestrer. Publisert: 01.12.2014 Hentet fra Statped Statpedmagasinet 3/2014
Fagartikkel ADHD – samarbeid og felles forståelse Et tett og klart definert samarbeid over tid mellom hjem, skole og hjelpeapparatet er nødvendig for å lykkes med både utredning og tiltak for barn og unge med ADHD. Publisert: 01.12.2014 Hentet fra Statped Statpedmagasinet 3/2014