Artikkel Musikkterapi som integrering Ved hjelp av musikk blir flyktninger raskere integrert i Norge. De kan til og med bli popstjerner. Publisert: 26.10.2020 Hentet fra Universitetet i Bergen (UiB)
Artikkel Under halvparten av norsk ungdom følger kostholdsrådene Mange norske barn og unge følger ikke anbefalingen om daglig inntak av frukt og grønt, og mange får heller ikke anbefalt mengde fysisk aktivitet. Publisert: 28.08.2020 Hentet fra Universitetet i Bergen (UiB)
Omtale Presenterte plattform for «best practice» Den nasjonale komiteen for 2030-agendaen sendte en delegasjon til Paris, for å presentere Norges unike plattform for best practice i høyere utdanning og for å styrke dialogen med UNESCO om å etablere en slik plattform globalt. Publisert: 12.09.2019 Hentet fra Universitetet i Bergen (UiB)
Artikkel Misnøye med eget utseende påvirker helsen som voksen Ungdommer som er misfornøyde med kroppen sin, eller opplever lite tilfredshet med livet, har dårligere helse i voksenlivet, viser en nylig publisert studie fra Institutt for global helse og samfunnsmedisin. Publisert: 02.09.2019 Hentet fra Universitetet i Bergen (UiB)
Artikkel Lavere risiko for CP hos barn av høyt utdannede foreldre Høyt utdannende foreldre har lavere risiko for å få et barn med cerebral parese enn foreldre som bare har fullført grunnskolen, viser studier gjennomført av Ingeborg Forthun. Publisert: 10.07.2019 Hentet fra Universitetet i Bergen (UiB)
Artikkel Åpenhet om ADHD knuser mytene – Åpenhet er veien til færre myter rundt ADHD, sier student Linn Renate Lerøen. Hun har ADD, en form for ADHD som går ut over oppmerksomheten, og hun er en av ekspertene i forskningsprosjektet. Publisert: 28.10.2018 Hentet fra Universitetet i Bergen (UiB)
Kronikk Trenerne i den akademiske maraton Vi har alle sett hvor viktig trenerne er for at idrettsutøvere skal prestere best mulig, men hvor viktig er «trenerne» for de som legger ut på et fireårig doktorgradsløp? Publisert: 13.11.2017 Hentet fra Universitetet i Bergen (UiB)
Kronikk Digital kompetanse i høyere utdanning Digital kompetanse betyr stadig mer for både undervisning, forskning og yrkesliv. Men hva innebærer egentlig dette for høyere utdanning i «algoritmens tidsalder»? Publisert: 24.03.2017 Hentet fra Universitetet i Bergen (UiB)