Gå til innhold
Utdanningsforskning.no

Utdanningsforskning.no

Velkommen til Utdanningsforbundets forskningsportal, hvor vi presenterer forskning som er aktuell for ansatte i utdanningssektoren.

Alle artikler Temaer Kilder Om Utdanningsforskning.no Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no Akademisk bruk av Utdanningsforskning.no Kontakt oss
  • Utdanningsforskning.no - Forside Chevron
  • Alle artikler Chevron

Alle artikler

Filter

Type

  • Fagartikkel (5)

Artikkeltema

  • Psykisk helse (2)
  • Samspill og relasjoner (2)
  • Barnehage (1)
  • Fysisk helse (1)
  • Klasseledelse (1)
  • Lærerutdanning (1)
  • Mobbing (1)
  • Oppvekst og levekår (1)
  • Spesialundervisning (1)
  • Synsvansker (1)
  • Tester og kartlegging (1)
  • Ungdomstrinn (1)
  • Vurdering (1)

Artikkelkilde

  • Utdanning og Utdanningsnytt.no (5)

Artikkelforfatter

  • Astrid Gillespie (1)
  • Heidi Wittrup Djup (1)
  • Kristin Knudsen Håvik (1)
  • Lasse Ellefsen (1)
  • May-Eli Johansen (1)
  • Tonje Lundervold (1)
  • Tony Burner (1)
Fagartikkel

En fjortenårings sorg og skolens betydning

Innspill: «Jeg hadde sagt at hun kan gjøre så godt hun kan, men kanskje ikke stille så høye krav til seg selv når det gjelder fag og lekser akkurat nå.»

Publisert: 16.11.2022 Hentet fra Utdanning og Utdanningsnytt.no
Fagartikkel

Lærermobbing må debatteres og snakkes åpent om

Bare på den måten kan vi forebygge at dette skjer overfor stadig nye elever.

Publisert: 01.12.2021 Hentet fra Utdanning og Utdanningsnytt.no
Fagartikkel

Ingenting i veien for at lærere eller elever bruker munnbind i skolen

Fagartikkel: Fra et språkvitenskapelig standpunkt er det ikke noe i veien for at lærere eller elever bruker munnbind i skolen.

Publisert: 09.09.2021 Hentet fra Utdanning og Utdanningsnytt.no
Fagartikkel

Karakterfrie skoler: Elever og fagforeninger må involveres for å lykkes

Hva mener rektorer om implementering av karakterfrie ungdomsskoler?

Publisert: 14.04.2021 Hentet fra Utdanning og Utdanningsnytt.no
Fagartikkel

Når øynene virker, men hjernen ikke forstår

Det var foreldrene som først la merke til at det var noe galt med synet til Emil.

Publisert: 24.02.2021 Hentet fra Utdanning og Utdanningsnytt.no
Utdanningsforbundet logo

Om Utdanningsforskning.no

Redaksjonelle prinsipper for Utdanningsforskning.no

Utdanningsforbundet.no

Personvernerklæring

Epost: post@utdanningsforskning.no

Sentralbord: 24 14 20 00

Øvrig kontaktinfo 

 

 

Utdanningsforbundet logo